El català va a l’alça als mitjans de comunicació

El Baròmetre de la Comunicació he fet pública la segona onada d’audiències dels mitjans de comunicació del país. Tv3, El Periódico i Catalunya Ràdio tornen a ser els mitjans més vistos per la població catalana. El consum de llengua catalana als mitjans puja lleugerament.

.

31.05.2010 – 06:06 – Països Catalans

Segons les dades que s’han fet públiques avui, el consum del català als mitjans de comunicació s’ha incrementat lleugerament en revistes i publicacions periòdiques, ràdio, Internet i missatges SMS. La pujada més accentuada es produeix a la ràdio, on les dues emissores més escoltades del país (Catalunya Ràdio i RAC1) són en català.

Pel que fa a la premsa diària, El Periódico de Catalunya és amb força avantatge el diari més llegit de Catalunya, amb 703.000 lectors. Tot i això, el rotatiu del Grupo Zeta pateix una davallada respectes de l’anterior onada, amb un descens de 17.000 lectors. La Vanguardia se situa segona amb 648.000 lectors (-10.000), i El Mundo Deportivo és tercer amb 467.000 (+3.000).

D’entre els diaris en català, El Punt és el més ben situat, amb 156.000 lectors diaris, seguit de l’Avui amb 122.000. La premsa regional també ocupa un lloc destacat, i el Diari de Tarragona té 117.000 lectors i el Segre 108.000. D’aquesta manera, el grup Hermes Comunicació, que fa pocs mesos va adquirir la propietat de l’Avui, es configura com el primer grup de comunicació en llengua catalana.

Catalunya Ràdio és líder, RAC1 escurça distàncies

Els resultats de l’onada d’audiències torna a donar el liderat radiofònic a Catalunya Ràdio, amb 471.000 oients. L’emissora pública catalana perd 23.000 oients diaris de mitjana, i veu com RAC1 s’acosta cada vegada més. La cadena del Grup Godó té ara per ara 430.000 oients, 18.000 que ara fa tres mesos. COM Ràdio, ONA FM i Ràdio 4 són la resta d’emissores en català que també figuren entre les primeres posicions.

TV3 continua a molta distància de Telecinco

Amb un 18’4% de share, TV3 continua sent la més vista a Catalunya. La cadena de la Coorporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) està a més de 3 punts de Telecinco, que ocupa la segona posició. El Canal 33 i el 3/24 també milloren els seus resultats, i aconsegueixen un 2’2% i un 1’3% respectivament. Així doncs, el conjunt d’emissores de la CCRTV és vist diàriament per un 21’9% del públic català.

.

Més informació:

El Periódico, TV3 i RAC1, grans beneficiats de la darrera onada del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: